Aquest cop no us portem bones notícies. A l’Associació de veïns i veïnes de St. Andreu de Palomar estem en una situació econòmica crítica. El principal motiu és l’augment que hem patit recentment del lloguer del nostre local, propietat de la família Cararach, antics amos de la Clínica Sant Jordi.
Val a dir que en els últims temps ja hem fet un esforç de contenció econòmica important, retallant despeses al màxim. Per exemple, hem disminuït la freqüència de la nostra publicació, el St. Andreu de Cap a Peus, com ja us vam comentar fa uns mesos. També hem intentat augmentar ingressos, apujant la quota dels socis, cosa que va ser aprovada a la passada assemblea. Tot i així, el preu del lloguer és el que realment ens està escanyant. Des de l’Abril
d’aquest any ens han augmentat el lloguer un 70% perquè ens han repercutit unes obres de conservació del local, que per cert està en una situació bastant precària. Malauradament, en la situació econòmica actual no podem assumir aquest augment. Però és que a partir del Gener del 2023 l’augment serà del 180% respecte l’any passat, perquè ens trauran una bonificació de la que gaudíem des de fa molts anys. En aquest punt la situació serà insostenible.
Des de l’Associació estem convençuts que tot això té a veure amb unes negociacions que hi ha entre l’Ajuntament i la propietat per arribar a un acord econòmic perquè l’Ajuntament expropiï el local (qualificat d’equipament) a la família Cararach. Nosaltres estem d’acord amb l’expropiació i ja l’hem reclamat repetides vegades, ja que això ens permetria quedar-nos on estem sense unes despeses econòmiques tan elevades. Però si les negociacions entre
l’Ajuntament i la propietat no fructifiquen ens veurem abocats a deixar el local a principis d’any. Això podria posar en risc la continuïtat de la nostra entitat, una de les associacions de veïns i veïnes amb més socis i amb més història de Barcelona. Com sabeu, l’any passat vam fer 50 anys.
També volem destacar que som de les poques associacions veïnals de Barcelona que no tenim local de l’administració pública. Fins fa uns anys aquesta era la nostra opció preferida, i de la qual n’estàvem molt orgullosos. No volíem dependre d’un local de l’administració per tenir total llibertat per poder dur a terme la nostra activitat reivindicativa. Però en els últims temps, i consensuat en l’assemblea de socis, havíem acordat que demanaríem local a l’Ajuntament, donada la conjuntura econòmica. Així ho hem demanat repetides vegades, però l’Ajuntament sempre ens ha donat llargues i ens ha ofert un local insuficient per la nostra activitat. No estem demanant res que les altres entitats veïnals no tinguin.
Les mesures que prendrem, tant si són en la direcció d’abandonar el local com si no, seran debatudes i decidides a la propera assemblea de socis. Per això és important la vostra participació!